|
Ik heb dit jaar in een schaduwrijk stuk in de tuin toch een mooie weelde aan Vergeet-mij-nietjes staan. Echt genieten! De bijen zijn er ook heel blij mee. Wie ook een vrolijke boel maken in de tuin zijn de koolmeesjes, we hebben ook dit jaar weer een nestje in het vogelhuisje. Vorig jaar overleefde er eentje en zagen we er 2 gepakt worden door de Eksters, dus hopelijk dit jaar een groter overlevingspercentage. Verder wat sfeer foto's van akelei, alliums en een veel belovende aalbesstruik. Ook heb ik een heerlijke dressing gemaakt van zevenblad, daslookzaadjes, rucola, basilicum en bieslook uit de tuin. In het najaar heb ik zelf zaden geoogst van de dahlia, zinnia en strobloem. Van de week heb ik de zinnia en strobloem buiten gezet in een pot. De dahlia zaadjes zijn helaas allemaal niet op gekomen, dus dat zal ik dit jaar anders moeten proberen. En waar het iedere keer zoeken is met het ligveldje naast de appelboom is er dit jaar een plantje massaal zelf opgekomen: veldereprijs. dus nu is het een veldje met leptinella, loopkamille (die het hier ook massaal goed doet) en veldereprijs.
Comments are closed.
|
Categorie
All
Archief
May 2026
|
RSS Feed